TOT CE TREBUIE SA STII DESPRE SIGURANTA CASEI

Siguranța locuinței dumneavoastră este foarte importantă pentru Start Schimb! Noi ne străduim să vă oferim o experiență de schimb sigură și securizată.

Verificarea locațiilor

Locațiile sunt verificate după inscrierea lor pe site, fiind afișate de administratia Start Schimb doar după:

* Verificarea adresei proprietății inscriptionate

* Alocarea unui card, cu care membrul Start Schimb se inscrie cu un anumit tip de membership la alegere

Siguranța dumneavoastră

Pentru siguranța dumneavoastră, înainte de fiecare schimb, se încasează un depozit de pe un card bancar, în avans. Acest depozit este stabilit de dumneavoastră și este plătit de membrul Start Schimb care urmează să stea la proprietatea dumneavoastră.

Returnarea depozitului

La sfârșitul schimbului, acest depozit se returnează în totalitate și durează între 3 și 10 zile, în funcție de politicile băncii dumneavoastră, care v-a emis cardul cu care s-a plătit depozitul.

Noi ne străduim să vă oferim o experiență de schimb sigură și securizată, și suntem aici pentru a vă ajuta în orice situație.

Procesarea depozitului în caz de stricăciuni

În cazul în care s-au produs stricăciuni în locuință pe perioada schimbului, acest depozit se returnează:

* Parțial

* Sau deloc

Pentru a putea procesa depozitul în mod corect, este necesară informarea administratiei Start Schimb în decurs de 24 de ore de la sfârșitul schimbului, în caz de stricăciuni în locuința dumneavoastră, pe perioada schimbului.

Procesul de rezolvare a disputelor

Start Schimb va audia ambele părți și va returna depozitul:

* În totalitate

* Parțial

* Sau deloc

În funcție de stricăciunile produse pe timpul schimbului.

Depozit cash

Puteți să alegeți și să primiți un depozit cash la data de check-in, dar el va trebui returnat la data de check-out. La acest tip de depozit, administratia Start Schimb nu se implică din nici un punct de vedere în procesarea colectării și returnării depozitului.

Polita de asigurare pentru membrii Platina

Start Schimb oferă un plus de siguranță celor cu membership Platina, o politică de asigurare pe care o puteți citi mai jos. Această politică oferă o protecție suplimentară pentru membrii noștri premium și vă poate oferi liniște în caz de evenimente neașteptate.

POLITA DE ASIGURARI STARTSCHIMB

POLITICA DESPĂGUBIRII PENTRU PROPRIETARI

I. INTRODUCERE

În cazul în care spațiul pe care dumneavoastră, în calitate de Gazdă/Proprietar, l-ați închiriat unui oaspete prin intermediul www.startschimb.ro, a suferit daune în urma utilizării acestuia de către Oaspete (alte decât cele rezultate în urma uzurii normale), Start Schimb va oferi o despăgubire, în limita a 1000 Euro, pentru acoperirea prejudiciilor suferite, cu respectarea prevederilor din prezenta politică a despăgubirii.

CONDIȚII DE ELIGIBILITATE

Pentru a fi eligibil să primiți despăgubirile descrise în prezenta politică, va trebui să îndepliniți cumulativ următoarele condiții:

* Să fiți în calitate de Gazdă/Proprietar

* Să dați în mod expres acordul să depuneți toate eforturile necesare pentru a contacta direct Oaspetele responsabil de producerea daunelor

* Să contactați Oaspetele în termen de maxim o zi lucrătoare de la plecarea acestuia din spațiul închiriat, sau în cazul în care descoperiți stricăciunile înainte de plecarea Oaspetelui din spațiul închiriat, de îndată, cu scopul de a soluționa amiabil diferendul

PROCEDURA DE REZOLVARE A DIFERENDULUI

În cazul în care Gazda și Oaspetele nu ajung la o soluționare amiabilă a diferendului, în termen de maxim 5 zile lucrătoare calculate din ziua în care Gazda a contactat pentru prima dată Oaspetele cu acest scop, Gazda va transmite către Start Schimb cererea pentru acordarea despăgubirilor în condițiile prezentei politici.

TERMEN DE DEPUNERE A CERERII

Cererile nedepuse în termen nu vor fi eligibile pentru acordarea despăgubirilor.

II. DEFINIȚII

În prezenta politică, următorii termeni vor avea următoarea semnificație:

Echivalent în bani: suma necesară pentru repararea sau înlocuirea bunului avariat sau distrus în urma acțiunii/inacțiunii Oaspetelui, din spațiul închiriat. Suma în acest caz va fi calculată ținându-se cont de:

+ Data avariei/distrugerii

+ Stadiul în care bunul se afla înainte de a fi avariat/distrus

+ Vechimea bunului

Cererea de acordare a despăgubirilor: cererea formulată și semnată de Gazdă, care va cuprinde:

+ Datele de identificare ale gazdei

+ Datele de identificare ale oaspetelui

+ Informații despre spațiul închiriat

+ Informații despre bunurile avariate/distruse

Cererea va fi transmisă în original, la adresa de contact Start Schimb, prin orice mijloc ce asigură confirmarea primirii acesteia (poștă cu confirmare de primire/curier).

Termen de depunere a cererii: maxim 5 zile lucrătoare calculate din ziua în care Gazda a contactat pentru prima dată Oaspetele în scopul soluționării amiabile a diferendului rezultat în urma distrugerilor/avariilor. Cererile nedepuse în termen nu vor fi eligibile pentru acordarea despăgubirilor.

Bunuri ce fac obiectul prezentei politici: bunuri corporale mobile ce se află în mod normal într-o locuință, cum ar fi:

+ Mobilier

+ Aparate electrocasnice și electronice

Nu se vor acorda despăgubiri și nu vor fi considerate bunuri în sensul prezentei politici:

+ Viețuitoarele ce se află în spațiul închiriat (de exemplu: câini, pisici, pești, păsări sau orice altă viețuitoare ce poate fi considerată animal de companie)

+ Bijuterii din aur sau alte metale pretioase

Avarii/distrugeri acoperite de prezenta politica - despaguririle se acorda doar pentru avariile/distrugerile ce au avut loc in urma unei actiuni/inactiuni imputabila Oaspetelui asupra bunurilor ce se afla in interiorul spatiului inchiriat.

Limita despagubirii - despagubirile se acorda in limita a 1000 Euro, echivalentul in lei de la data formularii cererii pentru acordarea despagubirii, indiferent daca avariile/distrugerile ce au avut loc depasesc aceasta suma. In cazul in care unei Gazde i-au fost avariate/distruse mai multe bunuri de catre un Oaspete, limita de 1000 Euro se aplica pentru totalul bunurilor avariate/distruse, nu va fi aplicabila pentru fiecare bun in parte.

III. Conditii pentru acordarea despagubirii

In vederea acordarii despagubirii, Gazda va trebui sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

- Gazda sa faca dovada existentei unui drept de folosinta pe numele sau asupra spatiului inchiriat (de exemplu: titlu de proprietate, contract de inchiriere sau comodat semnat cu titularul dreptului de proprietate).

- Gazda trebuie sa indice Oaspetele responsabil si sa furnizeze datele de identificare ale acestuia (nume, prenume, adresa etc.).

- Gazda sa faca dovada existentei prejudiciului suferit prin avarie/distrugere si sa indice echivalentul in bani.

- Bunurile avariate/distruse sa faca obiectul prezentei politici.

- Avaria/distrugerea să fie rezultatul direct al acțiunii/inacțiunii Oaspetelui.

- Avaria/distrugerea să se fi produs în timpul în care Oaspetele se afla în spațiul închiriat, conform rezervării efectuate prin intermediul website-ului www.startchimb.ro

- Gazda să facă dovada încercării de a soluționa amiabil diferendul născut din avarierea/distrugerea bunurilor direct cu Oaspetele responsabil (de exemplu: notificarea și dovada comunicării acesteia Oaspetelui).

- Gazda să facă dovada că avaria/distrugerea este rezultatul direct al acțiunii/inacțiunii Oaspetelui.

- Gazda trebuie să facă dovada că s-a adresat autorităților statului competente pentru sancționarea Oaspetelui ce a provocat avaria/distrugerea (de exemplu: plângere înregistrată la organele de poliție competente, formulată de Gazda împotriva Oaspetelui pentru prejudiciile suferite).

- Cererea de acordare a despăgubirii să fie introdusă în termen de maxim 5 zile lucrătoare calculate din ziua în care Gazda a contactat pentru prima dată Oaspetele în scopul soluționării amiabile a diferendului rezultat în urma distrugerilor/avariilor.

IV. PROCEDURA DE COMUNICARE ȘI SOLUȚIONARE A CERERII PENTRU ACORDAREA DESPĂGUBIRILOR

Cererea de acordare a despăgubirii, împreună cu dovezile îndeplinirii condițiilor enumerate la cap. III de mai sus, va fi transmisă în original, la adresa de contact Start Schimb - Strada ........, prin orice mijloc ce asigură confirmarea primirii acesteia (poștă cu confirmare de primire/curier).

Start Schimb va analiza cererea și documentele și va comunica răspunsul Gazdei la datele de contact indicate de către aceasta în cererea de acordare a despăgubirii, în termen de 30 de zile de la primirea cererii.

Pentru a realiza analiza echivalentului în bani a avariilor/distrugerilor, Start Schimb își rezervă dreptul de a apela la serviciile unui expert în astfel de evaluări.

Răspunsul Start Schimb poate fi:

- de admitere totală a cererii de despăgubire, caz în care îi va solicita Gazdei să-i comunice un cont bancar, pe numele gazdei, pentru plata despăgubirilor solicitate;

- de admitere în parte a cererii de despăgubire, Start Schimb considerând că suma cerută ca despăgubire de Gazdă nu este conformă cu realitatea, caz în care îi va solicita Gazdei să-i comunice un cont bancar, pe numele gazdei, pentru plata despăgubirilor aprobate;

- de respingerea cererii de despăgubire, Start Schimb considerând că pretențiile Gazdei nu sunt întemeiate sau nu au fost îndeplinite condițiile enumerate la cap. III de mai sus.

În cazul în care cererea de acordare a despăgubiri a fost admisă în totalitate sau în parte, suma stabilită ca despăgubiri.


Suma stabilită ca despăgubiri (care nu poate depăși în niciun caz suma de 1000 Euro), va fi plătită de Start Schimb în termen de 30 de zile de la soluționarea cererii, numai în cazul în care Gazda a comunicat contul bancar pentru plata conform celor de mai sus.


V. PREVEDERI FINALE

Prezenta politică este supusă legislației din România și este parte integrantă din termenii și condițiile site-ului www.startschimb.ro, completându-se cu prevederile din acesta.

Această politică de asigurare se aplică doar rezervărilor ONLINE venite de pe site-ul www.startschimb.ro (pentru rezervările telefonice www.startschimb.ro nu își asumă absolut nicio răspundere de niciun fel).

Start Schimb își rezervă dreptul de a modifica în orice moment prezenta politică, fără a fi necesară o notificare prealabilă.